sunnuntai 29. toukokuuta 2016

Enää viikko jäljellä 😨

Olen Helmi Liiketalousopiston opiskelija, ja olen kuukauden työharjoittelussa Saksan Münchenissä.

Mulla jäi viime viikolta kirjottamatta, kun olin nii korkeassa kuumeessa, etten muista olleeni. Neljä päivää meni ihan täysin sängyn pohjalla, eikä isäntäperheeni isukki antanu mun mennä töihin, vaan soitti pomolle, etten oo kykeneväinen mihinkää ja tottahan se oli. Vähän pelotti, että miten työpaikalla suhtautuvat, mutta ei pelkoa, ne on niin rennosti suhtautunu ylipäänsä kaikkeen muhun liittyvään. Se onki ollu kaikkein yllättävintä, sillä ajattelin ennakkokäsitysten (saksalaiset suhtautuvat työhön äärimmäisen vakavasti ym) perusteella, että olis ollu paljon tarkempaa ja vakavampaa meininki työpaikalla, mutta eipä siellä ketään oo oikein edes kiinnostanu,  miten mä tuun ja meen, kunhan siellä ollessa oon asiakkaille ystävällinen 😂

Perjantaista tiistaihin siis vaan makasin sängyssä, mutta keskiviikkona palasin töihin. Torstaina täällä oli puolestaan taas joku kansallinen vapaapäivä (niitä on ollut vähän väliä), joten mentiin sitten Alpeille vähän kattelee maisemia perheen kanssa. Käveltiin siellä sellanen tunnin luontopolku, vähän mettän siimeksessä ja sit maisemia kattoen. Sen jälkeen mentiin Chiemsee-järven rantaan, joka on siis iso järvi Alppien juurella. Oli kyllä huikeen kivat maisemat, ja minä todella nautin olostani :) Tämäkin haave olis todennäkösesti jäänyt toteutumatta, mikäli olisin majoittunut yksin opiskelija-asuntolaan. Kiitollinen tälle perheelle, kun Ovat niin SUPER! <3
Perjantain taas olin töissä, enkä vieläkään ole muistanu ottaa kuvia sieltä. Muistan sen aina työ- ja kotimatkalla, mut siellä ollessa jotenkin aina on kai nii fokusoitunut työhön, ettei muista :D Tyypillinen työpäiväni menee kuitenkin näin:
Herään kuuden jälkeen, starttaan tasan seiskan aikoihin kotoa, meen ensi bussilla juna-asemalle, ja sieltä sitten junalla Müncheniin. Työpaikalla olen ennen kahdeksaa, ja kasin aikaa alotan työt. Pidän päivän mittaan muutaman lyhkäsen tauon, mut pääasiassa puran kuormista tavaraa hyllyihin, ja multahan asiakkaat juuri tuleeki hirvittävästi kyselee kaikkea, kun oon sopivasti siinä esillä. Joka kerta laitan kaiken kielitaitoni likoon, jotta ymmärtäisin, mitä asiakas haluaa, ja vieläpä pystyisin palvelemaan. Useimmiten nykyään pystynkin molempiin! :) Toista se oli alussa! :D Kahen jälkeen sit poistun työpaikalta, ja jään joko pyörii kaupungille tai tuun kotiin. Mut koitan ens viikolla muistaa ottaa kuviakin työpaikalta! :)

Ohessa kuvia reissulta Alpeille ja jotain muita :)

















Ei kommentteja:

Lähetä kommentti